HISTORIA

"Jos olisi pelännyt, ajamisesta ei olisi tullut mitään." 
 
Minna Sillankorva

Alku

 

Minnan ralliura pärähti käyntiin Ford Escortilla Top Service Rallissa Keravalla vuoden 1981 alussa. Sijoitus oli omassa ryhmässä 7.

 

Ensimmäinen Jyväskylän Suurajo oli vuorossa 1983

 

 

 

Maailmanmestaruus

ja monta suomenmestaruutta

 

Nelivetoon siirtyminen tapahtui 1987, jolloin vauhti oli hurjaa ja menestys sen mukaista. Se huipentui vuonna 1991, jolloin auto vaihtui kesken kauden Lancia Delta HF Integraleen ja tuloksena oli naisten maailmanmestaruus.

Takaveto, etuveto, neliveto... 

 

1983-1991 kalustona oli Mazda. Ensin käsissä kului tehtaan virittämä RX7. Etuvetoisella Mazda 323:lla Minna ajoi ensimmäisen ulkomaan kisansa, Monte Carlo rallin 1984.

Autoilu jatkuu monipuolisesti 

 

Viimeinen naisten SM on vuodelta 1999 Honda Integran ohjaimissa.

Nykyään Minna tekee työtä autojen parissa ja myös vapaa-aika kuluu autojen ja vauhdin parissa joko itse ajaen tai seuraten jälkipolven edesottamuksia. Minnan tytär Suvi Jyrkiäinen on jo antanut myrskyvaroituksen radoille.